woensdag 5 september 2012

Dr. Pressionist

Dr. Pressionist

Lieve lezer wil ik jou of u graag noemen, ik noem u geachte lezer.

Ik stel mijzelf hierbij voor als Dr. Pressionist, dit simpelweg omdat De Pressionist al in gebruik was als naam en ik graag het woord Depressionisme wil introduceren. Een benaming voor de tijd waarin we leven, zoals we in eerdere eeuwen al andere -ssionismes hebben meegemaakt

Als er al enkele reacties ontstaan op mijn zogenoemde blogposts zullen er velen onaardig, gemeen en negatief zijn. Dit enkel en alleen al om het feit dat ik een 'uitkeringstrekker' ben en 'alleen maar op mn luie reet zit en niet werk'. 'Als je echt wilt werken, kan je toch werken!' hoor ik gister nog een paardenstaart-meisje en een oorbellen-jongen zeggen op NED3 (Bestemming Onbekend)  voordat ze ook maar iets wisten over de erbarmelijke omstandigheden in Tent City, New York. Even van mijn te bewandelen pad af maar Tent City is een tentenkamp in New York, ja New York die van Times Square en The Empire State Building. Hier leven duizenden mensen die hun huis uitgeschopt zijn vanwege de crisis en niets meer hebben dan een tent.

Waar mijn blog echter over gaat is mijn eigen leven, mijn eigen ontmoeting met het depressionisme. Dat ik De Pressionist moest veranderen in Dr. Pressionist komt niet geheel ongelegen aangezien ik in mijn 20 levensjaren meer Depressie Dokters heb gezien dan zijzelf patiƫnten. Deze kleine introductie zal morgen gevolgd worden door een kleine biografie over mij en een instart van een wereld waar ik u mee in wil nemen. Alvast bedankt lieve lezer, bedankt voor je aandacht in deze tijd.

P.S. de oorbellen-jongen jankte alsof hij het leven niet meer zag zitten nadat hij het tentenkamp in New York had beleefd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten